This introspective short animation takes place In the village of Carcross, in the Tagish First Nation. Neighbourhood pillar Grandma Kay tell the local children the tale of how Crow brought fire to people. As the story unfolds, we also meet 12-year-old Tish, an introspective, talented girl who feels drawn to the elder. Here, past and present blend, myth and reality meet, and the metaphor of fire infuses all in a location that lies at the heart of this Native community’s spiritual and cultural memory.
0 Comments
Bâtir des ponts/Building Bridges est une ressource sur l’actualité qui peut être photocopiée, en français et en anglais, pour les élèves de la 5e à la 7e année (Niveau 1) et pour les élèves de la 8e à la 10e année (Niveau 2). Cette publication vise à favoriser une meilleure compréhension de l’actualité qui affecte les peuples autochtones et tous les Canadiens.
The big ideas from this article are that (1) Culturally responsive teaching doesn’t have to be some performance the teacher does to entertain students and (2) It doesn’t have to mention race or reference culture at all. Instead, what makes a practice culturally responsive is that it mimics students’ own cultural learning tools.
This site offers a multitude of images to get students talking mathematically about shapes, number and graphs. Useful for kindergarten to Grade 12 students.
Ce site offre aux enseignants des fiches pédagogiques et des activités reliés aux romans des 3 collections ci-haut.
Plus de 225 ouvrages encourageant les enfants à sortir des idées préconçues et des rôles stéréotypés, favorisant la réflexion, l’émergence de la pensée critique, l’ouverture et la tolérance.
André Lapade est un enseignant à Kamloops en C.-B. Il partage sur ce site des ressources et des évaluations pour les cours de sciences de 8e à 10e année.
A Surrey teacher describes how she used Walking Wednesdays to inspire authentic conversations with her secondary English teachers.
Histoire Canada offre deux revues spécifiques au traités. Le volume d'hiver 2018 est intitulé "Nous sommes tous des peuples des Traités" et le volume spécial 2018 est intitulé "Les Traités et les relations qui en découlent."
|
Qui suis-je?Sofie Maurice Archives
September 2020
Catégories
All
|